funkyangelgirl

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Rubrik saknas

Av Lena jönsson - 12 november 2011 15:49

Har haft en del tankar den sista tiden

Inte riktigt vetat hur eller om man ska uttrycka dom

Men känner att det är dax att göra något

Det får bära eller brista

Känns som det kvittar i dagens läge

 

Det är snart ett år sen som jag valde att ta mitt och sonens pick å pack å lämna Helsingborg

bakom oss..

Ett av dom bästa beslut jag tagit

Mycket för att de sista tiden i Helsingborg så trivdes jag inte alls

Visst var området mysigt med alla grönområden men allt jävla skitsnack å folk som tyckte

det var roligare att hålla koll på en än att ta hand sitt eget blev tillsist för mycket

Utåt sett hade jag en stark fasad men innan för den höll jag på att rasa samman

Det finns en gräns

En gräns för hur mycket skit man orkar ta innan allt rasar

Och den var nära att allt gick åt helvete

Jag orkade inte med allt

Kärleken gör en stark sägs det men fan det hade inte hållt om vi fortsatt bo i Helsingborg

Det vet jag idag

För många ville förstöra, för många ville se oss misslyckas

Dom finns kvar men det känns som jag har större avstånd till dom nu då vi inte längre bor på samma område och man inte träffar dom dagligen

 

Att jag skulle trivas så bra som jag gör här ute trodde jag aldrig

Jag som var så van vid stan

Så van vid att ha allt nära

Å sen gå och göra denna helomvändning som jag gjorde

Ja det är något jag inte ångrar

Jag behövde detta

Behövde miljöombyte

Börja om på nytt

Lämna mycket av det gamla bakom mig å se framåt

Mår mycket bättre numera än vad jag gjorde innan när jag bodde i Helsingborg

Även om många inte kan se förändringen

Mycket beror på att jag blivit jäkligt bra på att dölja

Att inte visa att man mår dåligt

Att inte visa att man behöver någon som lyssnar och finns där

Att man klarar det själv

Har inte velat vara sårbar

Visar man sig sårbar så e det lättare att trampa rakt över en

Därför var det för mig naturligt att sätta upp en fasad att allt var bra

Att jag mådde bra

Fast jag höll på att gå under

 

Det enda som jag kan se som negativt med att flytta ut hit är att mina vänner verkar ta avstånd till mig

Känns som det alltid är jag som måste åka till dom för att vi ska träffas

Lika krångligt för mig som för dom tycker jag men men jag kan ha fel

 

 

 
 
Ingen bild

zezze

12 november 2011 16:29

Gumman, jag har juh kommit så gott jag kan :D O jag kommer på 2 röda om jag inte har nåt för mig. Men finns inte långt borta. Sen i hjärtat o tankarna finns du alltid. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena jönsson - 9 september 2012 19:05

Höst i luften.. Ett halvår sen lillkillen kom till världen Var har detta halvår tagit vägen??     Har inte mått så bra på sista tiden. Finns dom i min närhet som vet varför   Stort tack till Peter som funnits där å lyssnat när d var k...

Av Lena jönsson - 21 juli 2012 19:33

För 4½ månad sen föddes du Vår fina lilla pojke    3 veckor för tidigt kom du in i denna värld med en raketfart..  För när du väl tyckte d var dax å komma gick d undan Vår lilla fina racerbebis Å i samma takt har du fortsatt För varje...

Av Lena jönsson - 19 januari 2012 20:50

Trodde att starten på 2012 skulle vara bättre än den varit... Men icke Känns som det ena efter det andra hela tiden kommer Det ena negativa besked efter det andra Det är en fin liten hög som ligger där nu å gror Kanske därför man e så trött...

Av Lena jönsson - 4 oktober 2011 11:43

Är väl dax för en uppdatering Vet egentligen inte vad jag ska skriva Känner inte för något just nu Känner mig så ur gängorna Gör bara det som förväntas av mig En miljon tankar snurrar samtidigt som jag känner mig tom Konstig känsla men ...

Av Lena jönsson - 13 juli 2011 16:40

Mycket far runt i skallen just nuVågar jagKan jag?Det är så mycket jag vill just nuMen frågan är....Går det att genomföra?Vissa saker ja d gör dom säkert.. Men de andra..Där e fråganVågar jag släppa in dig helt??Vågar jag lita på dig fullt utVisst du...

Presentation


Undrar du något fråga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards