funkyangelgirl

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Sanning

Av Lena jönsson - 3 maj 2011 09:44

Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma 
Ett barn som får stryk lär sig att slåss 
Ett barn som hånas lär sig blyghet 
Ett barn som utsett för ironi får dåligt samvete 
Ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende 
Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod 
Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta 
Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa 
Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet 
Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro 
Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig att känna kärlek i världen 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena jönsson - 9 september 2012 19:05

Höst i luften.. Ett halvår sen lillkillen kom till världen Var har detta halvår tagit vägen??     Har inte mått så bra på sista tiden. Finns dom i min närhet som vet varför   Stort tack till Peter som funnits där å lyssnat när d var k...

Av Lena jönsson - 21 juli 2012 19:33

För 4½ månad sen föddes du Vår fina lilla pojke    3 veckor för tidigt kom du in i denna värld med en raketfart..  För när du väl tyckte d var dax å komma gick d undan Vår lilla fina racerbebis Å i samma takt har du fortsatt För varje...

Av Lena jönsson - 19 januari 2012 20:50

Trodde att starten på 2012 skulle vara bättre än den varit... Men icke Känns som det ena efter det andra hela tiden kommer Det ena negativa besked efter det andra Det är en fin liten hög som ligger där nu å gror Kanske därför man e så trött...

Av Lena jönsson - 12 november 2011 15:49

Har haft en del tankar den sista tiden Inte riktigt vetat hur eller om man ska uttrycka dom Men känner att det är dax att göra något Det får bära eller brista Känns som det kvittar i dagens läge   Det är snart ett år sen som jag valde att...

Av Lena jönsson - 4 oktober 2011 11:43

Är väl dax för en uppdatering Vet egentligen inte vad jag ska skriva Känner inte för något just nu Känner mig så ur gängorna Gör bara det som förväntas av mig En miljon tankar snurrar samtidigt som jag känner mig tom Konstig känsla men ...

Presentation


Undrar du något fråga

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards